Vilket nederlag

Efter några timmar på stan, ensam med barnen, kämpade jag på här hemma och bakade bullar för att kunna muta sambon. Sambon hade tydligen aldrig hört talas om att vi skulle ut i skogen, ja nått sånt hade jag aldrig sagt. Nä, det brukar ju låta så... Men jag tänkte att lite smörhönor skulle muntra upp honom. Nja, kanske lite bättre blev det, men inte mycket. Han skulle iaf följa med.

Så på söndagen åkte vi till morfars för att åka lite fyrhjuling och hämta fler bärplockare och hinkar. Det hade vi kunnat skippa. Älgjägarna hade tittat på dom ca 6 ställe vi plockat lingon tidigare år, men där fanns inget i år. Vi åkte åt ett annat håll och tittade, men hittade inget. Till slut hittade vi en lite plätt, med några stackare...
Storasyster hade en ganska bra kommentar, som visar på hur mycket lingon vi hittade:
"Mamma, titta, ett lingon, det plockar jag"
Ja, ETT lingon, ja såg man det så plockade man. Men vi hade iaf trevligt i skogen och barnen plockade och gick frma och tillbaka. Sen tog vi lite fika och åkte närmare hem. Gjorde ett till stopp, men då var barnen less på att plocka så blev det lek istället och jag samlade ihop två plockare med lingon innan vi åkte hem. Totalt fick vi ihop 5 l, istället för 25. Det enda som är positivt är väl att rensningen gick väldigt fort. Men hur jag ska klara mig utan lingonsylt ett helt år, det återstår att se

Kommentarer
Postat av: sofia

Så duktiga ni var som ändå kämpade ihop lite lingon i a f. Det är ju något speciellt med hemgjord lingonsylt, den är ju bara bäst!!!

2009-09-16 @ 21:28:11
Postat av: mia

sökte "recept på smörhönor" och fick upp din blogg:-) Lust att dela med dig av receptet? :-)

2010-12-05 @ 17:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback