Novemberlovet

TIll slut blev det lov iaf, trots det bistra meddelandet i måndags. Har försökt att inte tänkta på det, som några sa under måndagen, "det är meningslöst att ödsla energi på nått man inte kan göra någonting åt". Javisst är det så, och i veckan kan jag inte göra nått åt det. Men vi måste nu ta och göra oss hörda, trots att jag inte tror att det kommer att leda någon stans. Vi är vanligtvis kämpar, som tar beslut om neddragningar, utredningar, förändraringar mm och bara fortsätter hitta lösningar så att barnen inte ska drabbas. Men nu måste det ta slut!

Lovet har varit skönt/är skönt. Vi har inte gjort nått särskilt, hade tankar om att hitta på massor, men vi har slappat, sett film, lekt, jag har lagat mat i massor och fyllt frysen till dom nästkommande veckorna. Känns skönt! Idag åkte storasyster till mormor och ska sova över, och då passar jag och lillasyster på att gå på bio. Spöket Laban ska det bli och sen blir det en fredagsmys kväll, med lilla familjen.

Helgen kommer annars att vara fylld av tapetsering, måla, och så ska vi fira min pappa en vecka i förväg. Är ju inte hemma nästa söndag, så vi får ta det nu ist. Nä, nu ska vi äta lite mellis innan bussen går in till stan Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback