Kanelbullens dag

Orkade ta mig i kragen och gick på tjejfest i fredags. Trevlig var det, men jag var supertrött på lördag, inte bakis, utan bara sömnbrist. Hade dock en skön dag med storasyster, vi tittade på tv och myste hela morgonen. Lillasyster såg vi inte till på hela dagen, var hos grannen och lekte, lekte och lekte. Det var en passande dag tyckte jag. Sen kom kusinerna och det blev full rulle här hemma, 4 barn och en supertrött mamma. Det hela slutade med många tårar och en trasig stol. Inte kul, får se hur det blir när vi limmat ihop den...

Idag är det ju kanelbullens dag så jag och barnen gjorde en deg på morgonen. Mums! Vi bjöd hit våra förra grannar på lite kanelbullefika och det var mkt trevligt, vi hinner ju knappt ses numera. Barnen njöt både av bakandet och bullbaket, roligt!

Vädret har ju inte varit särskilt roligt idag, hade planerat fortsätta min städning ute, har kvar lite krukor som ska bäras bort och en studsmatta som ska skruvas isär. Men jag lämnat det till en annan dag helt enkelt. Hade även tänkt plocka ut lite grejor från husvagnen, men jag vill inte ha någon vattenskada, så det får också vänta. Det som man inte gör idag, finns ju kvar imorgon. Eller kanske någon kommer och gör det åt mig om jag väntar tillräckligt länge?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback