GAAAAHHHHHH!!!!!!!!

Hur kan man göra så här? Jag bara undrar. Vilket fult sätt, vilken människa!!! Ja, jag är hård med mina ord idag, men jag kan bara inte fatta det hela.
För att göra en lång historia kort, så ska vi byta rektor, och från vårt håll har vi haft ganska klara åsikter om hur vi vill att våra nya rektor ska rekryteras och påpekat vikten av att lyssna på oss i verksamheten. Idag skulle vi ha en friskvårdsdag hela kollegiet, vilket började underbart med både flamenco och afrikansk dans. Efter det skulle vi träffa Elisabet jonsson svennerståhl, chef för skol och kulturkontoret, för att få vet hur upplägget skulle se ut när vi nu skulle rekrytera en ny chef. Då kommer hon in och säger att: det här är er nya rektor, en gammal rekor, som kommer att bli över och som snart ska gå i pension, här passar han. (Nä, kanske inte med dom orden, men så uppfattade jag hennes innehåll) Hon har helt enkelt kört över oss, tagit en person som Elisabet kan styra över och på så vis ha full kontroll och makt över min arbetsplats. Hur kan man göra så här!!!!
Jag, och hela mitt kollegium, är upprörda, frustrerade och förbannade. På eftermiddagen hade luften gått ur mig, jag kände mig alldeles matt och svag. All energi försvann. Hur ska jag ha kraft och engagemang att fortsätta jobba här, när högsta chefen bara vill lägga ner alltihopa?

Kommentarer
Postat av: sofia

Nej men usch det låter inte alls kul!!! Förstår din frustration och irritation! Det är inge roligt att arbeta när man har en chef som inte tycker att jobbigt är ett dugg viktigt.... inte så kul att arbeta för något som andra vill lägga ned! Jag håller tummarna för att det kommer att ske en vändning!!!

2009-10-26 @ 23:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback