Fredag igen

Idag är det intensivarbete som gäller. Har tusen och en saker att göra, viktig planering, feedback till studenterna, lektioner och sen räknar jag med att arbetsdagen är slut. DÅ är det barnen som gäller för en timme eller så. Hämtas och matas, bytas kläder på, hoppas hinna kramas och lekas, ponnylekis, skjutsa hem, förhoppsningsvis lämnas hos farmor, hem, duscha, byta om, laga mat och äta, göra sig redo för utekväll. Kl 18 skulle vi ses, men jag är inte klar till dess. Just nu undrar jag hur jag överhuvudtaget ska orka gå ut och vara trevlig. Men jag hoppas att partyhumöret dyker upp under eftermiddagen. Men det får bli en lugn kväll, är ju hemma själv med barnen imorgon, så någon sovmorgon blir det inte. Sen på eftermiddagen kommer kusinerna och ska sova. Full rulle blir det. Och vi måste göra vinter ute i helgen, men räknar med noll hjälp av sambon. Får försöka övertala barnen att hjälpa. Nä, nu måste jag återgå till arbetet. Ha en skön helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback