Vin? En söndag?

Idag har sambon sin födelsedag och det firade vi imorse med tårta på sängen. Hade tänkt få vara ute och njuta av våren och vädret, men när vädergudarna bara erbjöd mulet och snöfall, fick vi ändra planerna. Istället har vi fixat här hemma, med massa småsaker som aldrig hinns med. Mycket blev gjort, men än finns det mkt mer att göra. Sambon har fixat med "skadorna" som blev efter trapprenoveringen. Trappen är förövrigt klar, ska lägga in bild gång här framöver. Vi blev väldigt nöjda :) Jag bytte ut gardinera i vardagsrummet, dom blir så solblekta av vårsolen och passade på att torka fönsterna, på insidan bara, och tog fram symaskinen och gjorde en insats med den.

Storasyster har haft en "kompisdag" med två olika kompisar här, en före middagen och en efter middagen. Då jag precis skulle börja med middagen så ringde kompis nr två och ville komma. Det är en tjej som aldrig varit hos storasyster tidigare, så jag ville att dom skulle få leka så mkt som möjligt. Middag då? Ja, det låg 4 korvar i kylen och mos fanns i skafferiet. Barnen åt det och sen fortsatte jag med den inplanerade middagen. Som då helt plötsligt bara blev för mig och sambon. Eftersom det är en födelsedag i familjen så är traditionen att man får välja middag, och idag blev det potatisgratäng, fläskfilé i fransk senapssås med smörstekta kantareller och vitlöksbröd. Och vad ska man dricka till det? Vin, givetvis. Men det är ju söndag? Det sket vi i och gott var det också. Så det är anledningen till att jag drack vin en söndag. Men det är bara denna helg, inte alla vill jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback