Imponerad

Igår fick jag och storasyster för oss att vi skulle överraska pappan i familjen. Bestämde oss för en picknick till middagen vid ankdammen i stan och till det givetvis vin. Så för att kunna genomföra detta så var vi tvunga cykla. Stoppade i barnen en rejäl mellis, och packade våra cyklar, mins sagt överfulla. Storasyster hade fulla cykelkorgen och en filt på pakethållaren och jag hade överfullt i min cykelkorg en lillasyster där bak. Det gick faktiskt riktigt bra cykla dit, tog en energipaus när vi kommit en bra bit, lite mariekex och nötter. Väl framme blev pappan minst sagt överraskad! Avnjöt en underbar middag och med en god efterrätt, matade fåglarna och tog en snabbtur i skeppet innan vi cyklade hemåt. Tanken var att storasyster skulle få åka på pappans pakethållare hem och så skulle jag ta med hennes cykel när jag skulle på jobbet idag, men hon ville cykla och det gick bra. Tog det i hennes takt och pappan gav henne en  hjälpande hand då och då. Och så hade vi ju både mariekex och nötterna. Och några vattenpauser blev det också. Men jag är imponerad över att hon orkade cykla, det är ju trots allt drygt 13 km enkel väg. Men då vet vi det iaf, nu kan vi avnjuta fler glas vin i stan och ändå ta med barnen

Nä, nu måste jag ut och dammsuga. Hörs!

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag blir riktigt imponerad! Vet knappt om jag pallat det själv! Vilken duktig tjej!

Postat av: Tyras mamma

Oj! Vilken bravad! Hejja S

2009-06-26 @ 21:47:08
Postat av: Annika

Oj oj oj, det var tappert! Och vad mysigt det lät med picknick =)

2009-06-28 @ 18:38:20
URL: http://lydellan.wordpress.com
Postat av: Sofia

Sååå duktig hon var!!! ja, de orkar ibland mer än man tror! =)

2009-06-28 @ 21:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback