Stora barn

Ja, några småbarn har vi inte längre, det är bara att konstatera. Att storasyster växt mkt kan man iaf se på hennes kläder, då jag tror att alla hennes byxor är för korta, även dom som är nya för hösten. Men att lillasyster också blivit stor har jag börjat inse. Både det att hon växer hon också, men så har hon även flyttat upp till sitt nya sovrum nu. Går ner på toa på nätterna alldeles själv, och sover som en stock, i sitt nya rum. Lite tomt känns det hos oss, men det här var ju vårt mål. Längtar bara till IKEA där en ny säng ska inhandlas, det hon har nu är för liten.

Jullovet är så gott som här, några timmar kvar imorgon att göra. Om jag är redo för lov vet jag inte, har massor att göra, men det som inte är gjort får vara helt enkelt. Våren har löst sig till viss del för mig iaf. Har kvar två av mina jobb och min ena timanställning har blivit ett förodnande, mkt skönt!

Förberedelserna inför julen är nästan klara, har spritt ut det mesta så det är bara roligt i år. Koka älgtunga, lite mer julgodis, grädda rån och dom sista julklapparna, sen är det klart. Jag har försökt njuta så mkt jag kan, eftersom att julen alltid är över för fort, men i år kommer det nog vara skönt när allt är över.

Nu ska jag sätta mig i soffan en stund och njuta av friden här hemma!

Kommentarer
Postat av: Pia

Blir det bara två jobb under våren?



Postat av: Karolina

Nä, Pia, jag ska fortsätta på 4 ställen. Men två var osäkra kort, där jag inte visste om det skulle bli någon fortsättning efter jul. Men det blev det!

2009-12-21 @ 09:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback