Snart jullov!

Vi har redan kommit till dryga andra advent. Gud, vad tiden går fort! Vi/jag har i alla fall kommit en bit på väg med alla julsaker som ska/bör/jag vill ska göras. Bakningen är på g, pepparkakshuset ihopsatt, julklapparna nästan färdiginköpta. Sparat några för det är ju så kul att shoppa julklappar. Lite julgodis och tomtarna ska få komma fram när jobbet lugnat ner sig lite mer. I veckan kör jag ett sista ryck med kvällsundervisning och juluppvinsningar ute på skolorna. Full rulle minst sagt...

Julkorten är klara för att postas, men som vanligt får jag aldrig iväg kortet till USA i tid, förstår inte detta. Men i år tror jag att hon får ett försenat kort än inget alls. Får kanske skicka med ett handskrivet brev som plåster på såren, för handskrivna brev är ju underbara att få nu för tiden.

Julen är underbar och jag önskade bara att vi fick lite mer snö och kallare luft så att man kan få njuta ännu mer. Tyvärr är inte barnen i någon vidare speciell trevlig ålder. Storasyster gnäller, gråter och aldrig är något bra. Lillasyster testar gränserna HELA tiden. Tålamodet är slut och jag vet ibland inte vad jag ska göra. Men det är bara att härda ut och försöka njuta av dom härliga, lyckliga stunderna man har tillsammans istället för att längta framåt, för tiden kommer inte tillbaka, det bara svischar förbi

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj vilket tempo du har!! Jag är imponerad och avundsjuk!!

2009-12-10 @ 13:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback