Julkort

Ja, nu dimper det ner julkort, både på skärmen men framför allt i postlådan. Mycket trevlig tycker jag. Jag gillar att skicka julkort och, förhoppningsvis, glädja andra. Men varje år funderar jag på vilka som ska få, för hur många som helst kan jag ju inte skicka. Det blir både dyrt och inte särskilt miljövänligt heller. Så dom närmast sörjande och nån långväga vän får en julhälsning. Men när jag får julkort från någon som inte får julkort av oss, mår jag alltid jättedåligt. Dåligt samvete, känner mig superdum och får ångest. Hoppas bara att ingen blir sur för att dom inte får julkort av oss. Jag blir inte sur om jag skickar julkort till någon men inte får nått tillbaka. Hoppas andra tänker likadant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback