Trötter

Att börja jobba igen tar på krafterna. Fortfarande har inte speeden kommit fram än, det går långsamt framåt, men jag börjar känna en viss panik, snart måste det släppa, det måste spruta ut kreativitet ur mig. Och sätta sig och jobba när barnen lagts sig är inte kul, och det är vad jag gjort hela denna vecka. Svårt få tid med allt, åtminstone så här i början av terminen. Har hela tiden sjukgymnasten ord i huvudet "träna minst tre gånger per vecka". Men då kan man inte jobba samtidigt, då får man bara träna. För jag vill ju hinna promenera och springa också. Och så finns det ju saker här hemma som måste göras. Har sänkt kravet till 2 gånger per vecka på gymmet, och 2 joggingturer och 3 promenader. Tror att det ska funka.

Men jag måste bli effektivare när jag hämtat barnen. Men idag ska jag inte klaga, vi har plockat in vinbär och hallon som vi kokade vinbärsdricka på, utan socker, bara hallonen som sötningsmedel, vilket blev helt ok. Kul med lite variation på mjölken till maten, när den inte passar menar jag. Och så har vi plockat in vinbär och rensat till förskoleklassen, som dom ska göra nått smarrigt av till Skördefesten om nån vecka. Ska bli kul se vad det blir.

Nä, nu måste jag gå och sova, en lång dag imorgon väntar. Mycket som ska hinnas med. Tur att man har en förstående sambo, som inte klagar när jag inte hinner/orkar med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback