Semestern slut

Ja, då var min 9 veckors korta/långa semester slut. Hur kunde det bli så här? Det måste vara nått fel, 9 veckor kan inte ha gått, så känns det iaf.
Vi har haft en underbar sommar, hela familjen. 5 veckor tillsammans har vi fått, och vi har hunnit med mycket tycker vi. SÅ värst mycket jobb på huset har det inte blivit, men det var ju inte tanken heller.

Dock så har staketet på altanen blivit i det närmaste klart, har ett varv kvar att måla, samt att jag nog åker på att måla ett varv även nästa år. Påbörjat byns snyggaste trädgård, som Curt uttryckte det. Jag tvivlar, men vi gör ett försök. Jag har tillverkat en låda till alla uteleksakerna. Dock inte färdig ännu, jag var tydligen inte betrodd till att såga till locket, och då tog sambon över, som vanligt. Laserat lite av varje har jag också gjort, både sandlåda, tre broar och grillplatsen har fått sig en omgång. Sen så har ju allt det vanliga krävt sin tid, som det gör när man har hus och tomt. Gräsklippning, gödsling, ogräsrensning, vattning av blommor (som det blivit allt för lite av i år, det syns på mina mer eller mindre döda blommor). Men allt har bara kännts kul, så är det inte varje år med hus.

Sen så har vi inte bara arbetat under semestern. Nämn dom dagar då vi inte badat i poolen, det är inte många. Även rätt många dopp i havet har vi avnjutit. En båttripp med goda vänner, 6 tripper med husvagnen, både korta och långa har det blivit. Hunnit med både föräldrar och svärföräldrar, men kanske lite lite vänner i sommar. Men tiden har gått allt för fort och vi börjar ha rätt många barn som tar föräldrarnas tid, kanske beror det på det. Men än är det inte försent, det kommer ju en lång höst, då vi får umgås istället.

Barnen har varit både änglar och demoner, vissa gånger är dom helt underbar och vissa stunder funderar man på om en annons på blocket kanske vore det bästa för oss alla. Men vi har blivit vänner innan annonsen är färdigskriven, som tur är

Nu så har lillasyster börjat om hos dagmamma, som hon längtat efter. Trivs som fisken i vattnet och vill inte hem. Känns skönt. Storasyster har blivit stor och börjat på fritids och nästa vecka börjar förskoleklassen. Hur det har gått till, att hon blivt SÅ stor, det har jag ingen aning om, för det är inte möjligt att det är 7 år sen, jag var i Turkiet och började varje morgon med att spy. Max 4 år sen...

Nä, nu är det dags att försöka få ihop lite mer planeringar. Ska dock försöka vara lite duktigare på att uppdatera nu, än vad jag gjort under sommaren. Nu är semestern slut, bara till att jobba och gneta.

Håll till godo med dessa sommarbilder:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback