Redan helg

Så var det fredag igen. Vecka har verkligen gått fort, har haft mycket att göra, ingen tid till rast och ro. Men det är kul och jag är peppad på jobbet. I våras var det tyngre, kvällarna kändes jobbiga, men i år har jag en bättre balans med arbetsuppgifter på jobbet, det känns mkt bättre. Har tom tagit på mig lite extra jobb några veckor framöver. Känns kul åka till högskolan och träffa studenterna, det blir sån självanalys och så många roliga funderingar. Men det blir lite ledig tid, och då är det egentiden och tiden med sambon som ryker. Barnen prioriteras alltid i första hand. Räknade ut häromdagen att jag arbetar ca 97-100 %. Beror på hur man räknar... Jag som hela sommaren gick och trodde jag skulle arbeta 80%, som ställde in mig på att vara lföräldraedig en dag i veckan, tji fick jag. Men pengarna tar jag gärna emot, så då måste man ju ta de jobb som erbjuds.

Hade tänk hinna med en promenad på friskvårdstimmen idag, men det har precis börjat regna. Känns inte lika kul längre, men kan inte avvakta så mycket längre till, barnen ska hem om en timme. Får nog klä mig bra och ge mig ut iaf. För en promenad skulle nog göra mig gott, är lite trött och sliten efter gårkvällens upptakt  med jobbet. Trevligt sällskap, god mat och gott vin. Men idag är jag trött.

Helgens planer är att mysa med familjen, spela lite spel, tvätta fönster och byta gardiner, och laga mat. Det blir matfrämmande på lördag, det var länge sen sist, så det ska bli kul. Hoppas bara att det kommer att smaka bra för gästerna också. Sen så ska jag försöka hinna måla fönstret i M:s nya rum, men vill inte göra det när jag är hemma själv, för precis när man doppat penseln, så slåss barnen, det är som på beställning. Bättre göra det när man är två hemma. Så det blir söndagens planer. Och så måste jag förbereda mig för utvecklingssamtal, eller vad vi nu kallar det, ska ha samtal med chefen till veckan. Hur ska jag effektivisera våra resurser? Klona mig sjäv...Åh, måste nog tänka till en stund.

Nä, nu är det dags för regnstället, ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback