Nu får det vara nog!

För några veckor sen kom min bonuscheck från HM. Det brukar vara 50 kr som jag försöker köpa nått roligt för, ibland nått onödigt till barnen eller nått till mig själv. Men denna gång var det på hela 150 kr! Det märks att man har två barn nuförtiden, och en storasyster som nöter kläder, dvs lite att ärva för lillasyster. Eftersom att jag är rädd att tappa bort den bland kvitton i börsen sätter jag upp den på vår anslagstavla.

Igår tog jag med barnen till stan en sväng och just innan vi skulle åka kom jag på checken. Men jag hittade den inte. Frågade sambon om han sett den och ja, den hade ju gått ut, så han slängde den. NEEEJ!!! Ibland kan man få slå sin sambo, eller hur? Han är alltför pedantisk ibland och älskar att slänga saker utan att titta så noga eller fundera. Han kollade datumet, slutet av augusti, då har den gått ut, men kollade inte året. Checken är giltitg ett år! Slutet av augusti 2009. Och det värsta är att det är andra gången han gör så här. Kan inte sluta att tänka på det, bubblar upp till ytan nån gång då och då och jag har bara lust att skricka på honom. Men vad hjälper det? Får försöka hålla mig i schack... Men det är inte lätt. Dessutom så vet jag att det sannolikt kan hända igen, det spelar ingen roll att jag säger åt han att sluta kasta lapparna, det går inte lära en gammal hund att sitta...

Hoppas ni andra haft en bättre start på helgen än jag!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter som något som väldigt troligt skulle hända hemma hos oss oxå...

2008-09-14 @ 19:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback