Hur gammal är jag?

Inte trodde jag att bara för att man fyllt trettio så skulle allt rasera...

Var på synkoll idag, då det är ca 10 år sen sist och jag fått pikar av mina kollegor som läser oh-texten bättre än mig om dom tar av sig glasögonen. Det visade sig att jag hade ett svagt synfel, som inte nödvändigtvis behövdes korrigeras. Men iom att jag har ett öga som vill ta över var det nästan bättre vara utan några år till. Men dock så ansåg optiker att jag kunde prova läsglasögon. Va, tänkte jag. Hur gammal är jag? Trodde det var gamla människor som hade läsglasögon, som inte har nog långa armar. Fick förklarat för mig att människor anstränger sig olika mycket när dom läser/arbetar vid datorn. Jag får ofta ont i huvudet och ögonen när jag arbetar så hon föreslog att jag skulle prova med läsglasögon. Fick ett par låneglasögon, som sitter jättedåligt för övrigt, med mig hem, som jag ska använda under tre veckor. Sen ska vi utvärdera det hela. Men jag är inte snygg i dom, hur ska jag kunna ha dom på mig på jobbet, undrar jag. Får nog jobba hemifrån dom närmaste veckorna...

Kommentarer
Postat av: Annika

Ha ha ha! Du måste fixa sånt där snöre att hänga dem i också! =D

Postat av: sofia

hihi, ja det måste se kul ut! Men du hade ju glasögon när du var liten, blev synen bättre i tonåren och nu sämre igen eller? Ja, jag håller med föregåentde kommenterare att du måste fixa sånt där snöre.....hehehe

2008-09-09 @ 16:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback