Så otäckt!

Skulle köra ut från en 4-vägskorsning och inga bilar kom. Halvvägs ut på vägen säger sambon "Akta moppen" och jag panikbromsar och rakt framför mig kör moppen förbi. Gud, så rädd jag blev. Det hade nog inte blivit någon krock även om jag inte bromsat, då moppen höll ut och jag genade ut på vägen. Men jag såg verkligen inte moppen, den måste precis varit i stolpen på höger sidan. Jag hade inte hög fart, stannade och tittade efter bilar, då ingen brukar lämna företräde från denna väg, trots att det är högerregel som gäller. Men moppen syntes inte. Den hade lyset på, men jag såg den inte. Vid såna här otäcka händelser, blir man påmind om hur lätt och fort en olycka händer. Nu ska jag återigen kolla otroligt noga innan jag kör ut i en korsning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback