Misslyckande och konstaterande

Väckarklockan ringde strax efter sex, som vanligt på tisdagarna. Steg upp, halvt sovandes, halvt vaken, klädde på mig, tog ytterkläderna inkl reflexvästen och gick ut. Har bytt till vinterskorna nu, eftersom att joggingskorna är så tunna och jag blir jämt våt om fötterna i dom. Men det skulle jag inte gjort. För efter 15 min av min 50 min promenad så börjar jag känna skavsåren växa i hälarna. Hinner tänka en snabb tanke, ska jag vända och gå hem? Men nä, jag har ju stigit upp så nu ska jag gå. Ca 20 min senare måste jag ge upp. Då haltar jag fram, med fula grimaser och tårarna känns inte långt bort. Jag kapitulerar och ringer hem och väcker sambon som får komma och hämta mig. När jag kommer hem och tar av mig skorna har jag två stora blåsor på höger fot och en på vänster. Tala om misslyckad promenad!

Och nä, jag kan inte ha mina vinterskor, det är bara så. Spelar ingen roll att det är gore-tex, Ecco och att dom var dyra. Jag måste ha nya, för så här kan jag ju inte ha det. Det är ju tredje säsongen jag använder dessa och fortfarande får jag skavsår. Men dom ser nästan helt nya ut så jag kommer inte att kunna slänga dom. Får väl stå i garderoben och samla damm några år först...

Kommentarer
Postat av: Pia

Sälj dom på tradera!

Du kommer aldrig att vilja ha dom igen. Och det låter inte som att du bör ha dom. Auktionera ut dom och se hur mkt du kan få för dom. Mer värt än att de ska stå i garderoben och samla damm.



Postat av: Annika

Jag får också skavsår av mina Ecco Goretex! Och förutom det är de varken varma eller vattentäta. Dessutom knarrar högerskon vid varje steg man tar. I love them. Inte.

2008-10-22 @ 20:11:23
URL: http://lydellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback