Fredag

Äntligen fredag! Veckan har gått fort men varit tung. Jobbat tre kvällar denna vecka, så att jag har helt fria kvällar nästa vecka känns helt underbart. För efter det väntar det några veckor med extra arbete. Men det är roligt arbete och jag trivs. Ska bli en spännande nästa vecka, då vi har K-dagar och ska arbeta med en koreograf mån-tis och sen är jag LEDIG!!!

Skavsåren är kvar, får se hur det går med skorna, om jag kommer att ge upp helt eller. Men jag vill inte köpa nya, och har inte råd heller, för nu har pengarna gått till glasögonen, så dom är slut. För snart bör man ju dra igång julklappsinköpen, så allt annat (onödigt) får stå tillbaka. Åh, vad jag längtar till jul! inte länge kvar innan jag får börja julstöka. Pepperkakorna har börjat sitt liv inne i skafferiet, men annars är det lugnt på den fronten. Kanske dags att spela lite julmusik snart?

Glasögonen ja. Vi får väl se om högerögat kommer att bli bättre, jag hoppas det, för dom senaste veckorna har det bara blivit sämre och sämre. Har ofta ont och ser väldigt suddigt på höger öga ibland. Glasögonen kommer inte att göra under, men kanske avlasta så jag får mindre ont. Men hur ska jag kunna hålla reda på dom? Kanske får jag skaffa senilsnören, som nån föreslog tidigare...

Nä, bäst packa ihop och göra mina två ärenden på väg hem. Kanske har jag tur och hinner duscha av mig innan jag ska hämta barnen, är så skönt att få duscha utan att ha två barn med mig. För duschar jag, så ska dom promt duscha. Det blir trångt!

Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Pia

Julmusiken har iaf börjat ljuda på musikskolan. Tidigare i veckan när jag jobbade så övades det flitigt på både bjällerklang och betlehems stjärna. Jag var inte nöjd!

Men det är klart, efter en timma med SPA-NI-EN, SPA-NI-EN... så var det ju iaf lite variation. Ibland tror jag att öronen ska börja blöda när jag är på kontoret.

Men emellanåt är det också nån som är riktigt duktig och då kan man få njuta en stund.

Jag har nog helt missat att du ska skaffa glasögon. Eller så har jag hunnit glömma det! Minnet är bra, men kort... ska bli kul att se! :)

Ha en trevlig helg!

Kram, Pia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback