Bästa motemedlet är träning

Har haft en rejäl städdag idag. Började med storasysters rum uppe, där vi plockade och slängde, fixade och trixade och var sak fick återigen sin egen plats och så avslutade vi med en bön om att ordningen kan hållas i några veckor iaf. Sen har städningen fortsatt huset igenom. Kollade igenom barnens garderober och plockade undan och fyllde på, sen blev det den sista städningen utomhus, hade kvar lite löv på framsidan. Det var i sista stund kan jag säga, det hade börjat frysa fast. Men så har vi haft minusgrader hela dagen idag också. Sen lite mer vanlig städning inne, såsom dammtorkning, dammsugning och toastädning.

Middagen är avklarad och den var helt underbar. Fick sånt sug på tomtegröt igår och hela familjen nappade, så idag blev det hemmagjord gröt, mums! Nu längtar jag verkligen till jul!

Träningsvärken är kvar, inte lika ond som igår, men nästan lårkakor har jag på benen. Träning är ju bästa botemedlet mot träningsvärk så jag tog mig ut på en rask promenad i em. Farten var inte så snabb till en början, men efterhand musklerna värmdes upp så kunde jag öka farten. Brännsåret är lika ont idag, vad fort jag har glömt hur onda dom kan vara. Dock är det inte bara träningsvärken som känns. Givetvis har ju en förkylning kommit, eftersom att jag är ledig. Som ett brev på posten. Hoppas bara att jag slipper feber, men förkylningen känns i hela kroppen och den envisa hostan har kommit, och stör min nattsömn. Får nog satsa på medicin inatt.

Kvällen ska avslutas med film tillsammans med sambon, som förövrigt haft en ledig dag idag. Det är inte fel!

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja, klart det går bra till veckan! Jag har helg nu så jag ska försöka att inte jobba :)



Så himla kul att få göra en sån workshop. Känns som att den var riktigt givande. Roligt!



Ha en trevlig helg!



Och just ja - tjusig header du skaffat! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback