Längtar till jul!

Förkylningen vill inte ge med sig och det har verkligen satt sina spår. I veckan har det känts som om jag har reumatism eller nått, haft så oerhört ont i lederna, plus att jag har lite feber och är hur trött som helst. Mina barn tycker inte att jag är hemma nån gång, grinar varje gång jag ska till jobbet eller att dom går till dagmamman för jag åkt iväg. VIll följa mig hela tiden. Jag har ingen framförhållning planeringsmässigt just nu, så det känns som kris varje kväll för jag inte riktigt vet vad jag ska göra på lektionerna dagen efter samt att jag inte vet hur jag ska hinna planera allt det jag borde göra. Mkt just nu. Försöker stänga av arbetet när jag är ledig och tänka att jag kan inte göra annat än mitt bästa och hittils har det funkas bättre än tidigare. Njuter iaf av min familj, när vi väl ses, och försöker att inte jobba på kvällar och helger. Det som inte hinns på dagarna får vara, hur hemskt det än låter. Tyvärr drabbar det ju mig själv rätt mtk, det blir en salig oreda bland papper, planeringar och musiken. Men nån gång kanske jag hinner ifatt...

Men mitt i allt detta så försöker jag ha framförhållning privat, tänka ut vad som ska göras flera veckor innan, har börjat förbereda julen (det som går) men mest är det tankemässigt. Men i helgen blir det till att börja sätta planerna i verket och baka lite julgrisar, samt ta tag i lite grovstädning som vi brukar göra den hår årstiden. Satsar lågt och blir glad om jag hinner och orkar mer!

Nä, bäst sluta blogga och jobba sista 20 minuterna innan det är dags för dusch och dansskjutsning.

Kommentarer
Postat av: sofia

ja du är duktig du som sätter igång med julbaket.... Själv är jag glad att jag börjat planera vilka julklappar som ska inhandlas..... Får se om det blir nått julbak för mig... kanske bara julgodis och pepparkakor...

2008-11-21 @ 13:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback