Vilken härlig ledighet!

5 dagars ledighet, så underbart. Fast idag känns det knapps som om jag varit ledig. Men jag har iaf hunnit med en hel del tycker jag. Bakat i bagarstugan ons och gott blev det med mjukkaka och ljusungsbröd. Valborgsfirande hemma hos oss, med grillat och brasa utanför. Och en mycket god efterrätt, tack för den!
Torsdag satte vi ihop barnens studsmatta dom fått tillsammans med grannarna.  Numera får vi nog inga problem få med barnen ut. Barnen stannade och jag åkte för att baka dag 2.
Fredag var en fixardag hos oss. Lite ärenden på stan, barnen lekte och stojade och vi fixade lite här och där. Innan middagen åkte barnen till mormor och morfar för att sova över och vi åkte hem och lagade middag. Men så tyst det var. Vi hade glömt bort det! Tidigare så var vi rätt duktiga på att lämna bort barnen för att få vara med varandra, men numera är det jämt nått som ska ske, nån fest eller dylikt, och det har inte varit så populärt att lämna M, tror att det ligger kvar sen hon hade kolik. Men vi njöt av att bara vara 2 vuxna hemma.
På lördag åkte vi till IKEA och shoppade ett nytt barnrum åt S. Så kändes det iaf, hon fick nytt skrivbord med hurts, skrivbordsstol, liten hylla med korgar till småförvaring, en bokhylla med lådor. Sen var det mest småkraft till oss själva. Söndagen bjöd till en början på härligt väder så jag passade på att vårstäda i rabatten och jordgubbslandet. Vi mätte också upp vart altanen ska vara, hur stor den blir och vi funderade massor på hur vi ska göra för att inte få den så hög. Vi får väl se hur det blir med det.

Idag är det måndag och jobbet är kvar plus lite till. Det är bara att köra järnet, fram till sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback