Smultronbänk

I helgen hann jag alltså prova på livet som 4-barnmamma. Vilket gick galant! Jag är ju en supermamma! Nä, skämt åsido, det gick faktiskt bra. Men jag vill nog inte ha 4 barn, det är lite mycket. Jag hann ändå med att påbörja barnens smultronland, men jag kan bara säga en sak: jag hatar förarbete. Gräva upp gräsmattan är inte kul. Men söndagen var mycket roligare, då jag fick lägga ut kantstenarna och få en hint om hur det hela kommer att bli. Men det går inte fort när man samtidigt ska sköta 2 barn, som ska lyftas i och ur gungan, hoppa studsmatta, ramlar, vill ha hjälp med torkning, lunch, mellis, snorpapper... Och det tråkigaste är att vänta på att få fortsätta. Måndagar tränar jag ju så då hinner jag inte gräva, och idag arbetar jag till efter 9, men imorgon så ska jag få fortsätta. Men i samma långsamma takt som i helgen. Men varför ha bråttom? För att jag vill se resultatet... Men jag har iaf köpt några åkerbärsplantor också som ska få dela rabatt med smultrorna. Om inte barnen vill äta bären så kan jag offra mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback