Allsångs premiär

Ja, igår så var det dags för Allsång på skansen igen. Jag och barnen satte oss framför tv med melon och laddade till tusen. Men jag måste nog erkänna att det var inget höjdarprogram. Men jag gillar det ändå. Men det finns nog inget som går upp emot att få vara där live, det är en sån härlig stämmnig att man inte kan tro det. Men jag och S bestämde att nästa sommar ska vi ner och se igen.

Sommaren har ju tagit slut, verkar det som. Idag har vi bara 11 grader och det blåser isvindar. Skulle behövt mössa när jag var ute på promis i förmiddags. Eftersom att man fryser ihäl utomhus så försöker vi göra lite inomhus istället. Jag syr nya överdrag till våra dynor till utemöblerna, eftersom att dom är extremt fula och trasiga, men dagens dynor är för smala för våra möbler. Så det blev till att sy själv. Det går faktist bättre än väntat, 2 av 5 avklarade. Óch hittils har jag inte svurit en endaste gång, vilket jag brukar göra allt som oftast när symaskinen är framme.

Altanbygget går framåt, nu är all trall på plats, och ena trappen är så gott som klar. Det känns som om vi kan åka på semester nu. Men än är det några dagar kvar... Hoppas bara att det är lite varmare då, för vi kommer ju vara utomhus i stort sett hela dagarna. Nä, bästa passa på att sy lite när man har en som sover.

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja, jag har gått o funderat länge på att köpa en laptop. Nu när den är här så kan jag säga att jag verkligen inte ångrar mig! :) Helt klart ett värt inköp.

Op tiden är också bra. Tidigare än jag trodde blev det. Men känns också jobbigt för jag vill ju undervisa i höst. Undrar hur lång sjukskrivningen blir?

Enligt balders väderprognos (den jag följer för mitt lokalväder) så ska solen komma tillbaka i helgen. Fre-sön ser riktigt lovande ut. Hoppas verkligen de har rätt den här gången!

Jag hoppas att ni får en riktigt härlig husvagnssemester i sommarsverige! :)

kramar, Pia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback