Vilken ångest!

Har för nån vecka sen fått veta att jag kommit in på den kurs jag vill gå i höst. Jag har längtat efter denna kurs och jag är så peppad på att gå den. Har sökt pengar av arbetsgivaren, men tyvärr fått nej. Att själv stå för alla kostnader är inte möjligt, då bara resorna går på närmare 15 000 kr. Innan den första augusti ska jag svara och jag vet att jag måste tacka nej, men jag vill inte. Är inte heller säker på att jag kommer att få denna chans ingen, då jag inte är säker på att kursen kommer att gå flera gånger. Har försökt hitta andra sätt att få bidrag från, men hittar inga där man kan få resebidrag. Men jag vill gå kursen!!!!
Jag drar nog på att meddela nån vecka till.

Ångesten har jag spätt på med att tacka nej till jobb. Hade fått erbjudande om att undervisa i elevens val på en gymnasieskola, men det gick inte ihop schematekniskt. Även om jag kan ändra en del på mitt nuvarande schema, så skulle jag i så fall undervisa i stor sett från 8.30-20.30, med två superkorta raster, stressig körning och inga kaffepauser. Hur ska man orka resten av veckan då? Men det är inte kul tacka nej, då jag både vill undervisa på gymnasiet plus att jag vill ha mer jobb och mer pengar. Hade varit bättre jag inte fått erbjudandet. Men jag får hoppas på att jag kan få erbjudandet nått annat år och att det passar bättre då.

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej!

Vad jobbigt allt låter. Vad snål arbetsgivare du har!! Fattar inte varför? Känns som att de säger nej till allt nuförtiden?

Ring o prata med danscentrum Norr. När vi hade mötet m dom i början av sommaren så verkade det enda de ville bidra till vara just reseersättning. Kanske kan du iaf få en del därifrån? Du kan ju alltid lämna in en ansökan?

Hoppas det löser sig!

Kram

Postat av: Emma Stenlund

...man blir guuu fö banna...på arbetsgivarn din!! Vi får hjälpa dig att dränka sorgerna i en till dunk med vin i sommar...!!!:)

2008-07-12 @ 15:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback