Skördar

Äntligen har jag fått plocka in jordgubbar och äta mina alldeles egen skördade. Finns det nått godare? Jag bara älskar jordgubbar. Hur gott som helst! Mina övriga trädgårdsresultat är inte allt för bra än så länge. Morötterna är på väg, men vi får väl se om dom bara blir små skott som tidigare eller om jag får några riktigt fina i år. Salladen går sådär. Ruccolan har kommit bra, en annan sort är på g, vi får väl vänta och se, men isbergssalladen kom bara ett huvud. Men hur svårt kan det vara att plantera ett trädgårdsland? Tydligen ganska svårt, eftersom att jag inte klarar av det. Men om några år kanske jag har kommit på det hela.

Idag öser regner ner igen och numera orkar jag inte försöka ta itu med några projekt. Tycker det är riktigt trist med den här regniga sommaren. Det finns alltid att göra men jag orkar inte. Uchs och fy för trista regndagar! Ska nog se lite tv medan M sover. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback