Vilken vecka!

Helt underbarn, men otroligt jobbig vecka har jag haft. Hur kul som helst, jag har varje dag längtat efter att få gå till jobbet och det är det länge sen jag gjorde. Inte för att jag misstrivs med jobbet, men jag är hellre hemma än jobbar om man säger så. Men inte i veckan

Vi har varit koreografer, scenografer, kostymörer, projektledare, ljudtekniker och dansare. Vi har dansat och dansat, träningsvärk har det varit, ont och orörlig har jag känt mig, men svetten har runnit och jag har njutit. Flera gånger denna vecka har jag känt ånger över att jag inte njöt mer av utbildningen, när jag fick göra sånt här hela dagarna. En viss likhet har det också varit, då man suttit i personalrummer, i svettiga danskläder, pratat dans, med fötterna uppdragan i soffan, med nån som väntar på mikron och dansar under tiden. Jag har inte haft på mig vanliga kläder på hela veckan, förutom nu i helgen förstås, och det är också ganska ovanligt. Har jobbat en hel del övertid, och utöver det så har jag haft mina kvällsgrupper. Så det har varit en slitsam vecka, men inget jag skulle vilja välja bort.

Nästa vecka är det också mycket dans, då vi drar ut på turné, 12 föreställningar på 5 dagar. Och kvällsjobbet fortsätter som vanligt utöver det. Men jag längat, även om jag är rätt nervös. Har ju inte stått på scen sen examen. Men fruktansvärt kul ska det bli.

Så nu är det nog bäst jag fortsätter med jobbet och planerar veckans kvällsgrupper....

Kommentarer
Postat av: Annika

Åh, det låter härligt!! Allt det där sunkiga, med svettiga träningskläder är på något konstigt sätt underbart!
Vad roligt att få stå på scen igen, det var nog länge sen sist för oss båda två, och att få göra det i kombination med en turné dessutom!

Önskar dig all lycka till! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback