Bättre dag idag

Efter gårdagen så har denna dag varit betydlig bättre. Hade idag en kompanjonlärare som jag inte brukar ha, och efter lektionen pratade hon verkligen varmt om mig som lärare, att jag var rätt person på rätt plats. Känns betydlig bättre än gårdagens första föräldrasamtal. Tur att nån tycker jag gör ett bra jobb i alla fall.

Snart är det helg igen och denna helg är liksom alla andra fullspeckade. Lördag är det revy inbokat för vår del och middag ute före det och söndag hoppas jag på slalom om vädre tilllåter. På lördag dag hoppas jag att det finns kvar is så vi kan åka skridskor en stund. Fredag är sova i soffan enda alternativet. Jag är trött!

Kommentarer
Postat av: Annika

Åh, självklart är du en bra lärare!!
Det är verkligen svårt att bara vifta bort ilskna samtal utan att de berör en, och samtidigt ska man väl inte göra det heller, någon slags kritik måste man ju ändå kunna ta åt sig om den är befogad.

Men jag är övertygad om att majoriteten av dina elever och föräldrar tycker att du är en alldeles fantastisk lärare! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback