Ambulansfärd och feberkramp

Ja, det var en väldigt otäck gårkväll för oss. Vi var på besök hos goda vänner, för en försenad grattisvisit. När vi var där upptäckte vi, strax efter sju, att lillan fick feber och ganska hög trodde vi. När vi var på väg hem, så föll hon ihop, och efter några skräckslagna minuter så kom ambulansen. In till akuten och träffa barnjouren, som konstaterade att hon haft feberkramp. Fick info om hur vi ska göra nästa gång hon får det och hur vi ska förhindra det. Sen fick vi välja om vi ville stanna över natten eller åka hem. Medicinsk fanns det inga skäl till att stanna, det var i så fall för att vårda föräldrarna. Men vi är inga sjukhusmänniskor så vi åkte hem.  Sen sov hon rätt bra i natt och idag har hon varit blek, men annars pigg. Skippade tom sovningen idag. Men så har vi matat henne med alvedon också. Så idag har jag varit en hönsmamma, jag som annars brukar ta väldigt lätt på att mina barn är sjuka och inte vara särskilt pjåskig.

Det var mycket otäck alltihopa. Helt klart mitt livs värsta händelse. Och jag hoppas att det så förblir. Vill nån veta mer om hur det är och vad man ska göra, hojta så kan jag berätta.

Ikväll  blir det en lugn hemmakväll, är rätt trött känner jag. Sen resten av helgen ska jag intensivnjuta av dom sista lediga dagarna, för på måndag börjar allvaret igen. Ha en trevlig helg allihopa!


Kommentarer
Postat av: Annika

Men FY så läskigt!!!!!!
Gud, jag skulle gått i tusen bitar i samma läge. Vad generöst av sjukhuset att erbjuda er att stanna över natten, annars vill de ju oftast bli av med en så snabbt som möjligt...

Postat av: Karolina

Annika: Ja, det var verkligen otäck, särskilt när hon blev blå i ansiktet och man inte visste vad man skulle göra. Hoppas verkligen vi slipper det i fortsättningen. Och, ja, det kändes lite ovanligt att man kan få stanna om man vill, men det kanske har att göra med att det var ett barn och inte en vuxen som var sjuk...

2008-01-05 @ 13:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback