Motionera med barn

Motionera när man har barn är inte lätt tycker jag. Ta med sig två barn ut själv är inte det lättaste och kvällarna är så korta, tiden så knapp då vi är två föräldrar hemma, så man får ta dom chanser man får. Idag var vädret ganska bra, så jag bestämde mig för att sparka till mina föräldrar, som bor ca 5 km bort. Prinsessan orkar inte sparka hela vägen, men fick ta sin spark och sparka så långt hon orkade. Lillan fick åka sparklåda, sedan spännde jag fast den lilla sparken framför min och satte prinsessan längst fram. Rätt bra gick det faktistk. Väl framme hon morfars blev det både skoterkörning, lunch, fika och lekstund med morbror som var hemma. Sen bar det iväg hemmåt och då blev det sparktåg hela vägen, och lillan somnade innan vi hunnit hem. Såg rätt skönt ut faktiskt.

Fick mig i alla fall en sparktur på nästan en mil, uppdelat på två pass, så det får väl duga för dagen. För som sagt, det är inte lätt hitta sätt att morionera på när man är hemma med två barn, som dessutom inte gillar att sitta stilla allt för länge. Men idag gick det bra. Får väl se hur det går med morgondagens motion...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback