Helgen som var...

Lördag så jobbade ju K som vanligt, men jag och vår skidprinsessa lämnade den minsta med morfars och for och åkte slalom. Riktigt kul var det, men gud så jobbigt att stå med böjda ben hela tiden. Men jag måste ju ploga och så för hur ska annars prinsessan lära sig? Vädret var inte det bästa men trevligt hade vi ändå. Det måste vi nog göra om.

På kvällen var det fest hemma hos oss. Det var länge sen sist och det var riktigt kul. Det är verkligen för sällan vi ses allihop, men på nått sätt så blir det ju aldrig av. Vi har blivit för gamla och bekväma helt enkelt. Eller så kanske det är lite opraktiskt ses allihopa, en sisådär 20 vuxna, plus alla barn, varje helg. Ja, så kan det ju vara... Men då är det desto roligare när man ses istället.

Söndagen var lugn och harmonisk. Jag var jättetrött efter bara 5 timmars sömn, så jag längtade mest efter kvällen hela dagen. Men jag hann och orkade ändå med att vara ute 2 omgångar med barnen och baka en kaka. För det är ju dags att börja med det om jag inte ska måsta baka hela påsklovet istället. Det är ju lite födelsedagar och kalas som väntar när vi kommer hem. Desutom hade jag ett jobbmöte också, så för en gångs skull fick jag komma hem till dukat middagsbord och bara sätta mig och äta. Vilken lyx!

Men nu är det måndag igen och en dag närmare helgen. Visst var det så man skulle tänka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback