Knack, knack, ta i trä!

Var inte direkt utvilad när helgen började och än värre är det nu. På fredagen arbetade jag först min fulla arbetsdag, hann med en snabbis hem och umgås med mina barn, som var hemma pga storasyster fått feber. Innan jag åker iväg till kvällsjobbet så inser jag att även lillasyster fått feber. Jag åkte iväg till arbetet och sen vidare till glöggkväll med trevligt sällskap. Där satt jag och njöt utan att veta vilken kalabalik det var där hemma. Lillasyster hade troligtvis fått feberkramp och spydde pga den, även lördag var vi rädda att krampen skulle komma, då febern var hög och varken ipren eller alvedon ville hjälpa. Vi klarade krisen då, tack vara några besök ute, utan ytterkläder. Dessutom så var jag tvungen åka till akuten med storasyster för att kolla upp hennes öra som hon inte vill bli bättre. Idag verkar båda må lite bättre, lillasyster har dock feber idag med men jag tror att den är på väg ner nu. Skulle behöva en helg att vila upp mig på nu, inte gå in i en ny vecka. Men jag får väl skylla mig själv, jag har precis i veckan sagt att vi haft så lite sjuka barn, nästan aldrig måste vi vara hemma med sjuka barn.

Förutom allt detta sjukdom så har jag och sambon hunnit köpa nästan alla julklapparna, känns bra. Och lussekatter har vi bakat idag, för snart är det ju lucia. Nä, nu är det väl bara till att räkna ner till sovmorgon, om 6 dagar!


Kommentarer
Postat av: Annika

Men oj, vad körigt ni haft det!

Usch, det låter verkligen inte roligt med feberkramper =(. Vi har varit förskonade mot det tack och lov.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback