Tiden rusar fram

Nyss var det torsdag och vi hade en underbar familjedag. Först arbetade jag några timmar, sen var det lek för hela slanten. Barnen njöt och lekte sig svettiga och trötta. En god middag med lillebror hann vi också med innan vi styrde kosan hem. Det blev ännu en kväll med sen ankomst, och tyvärr väntade arbete för mig nån timme till. Fredag var först arbetsdag sen en sväng till stan med barnen för att byta julklapparna som blivit dubletter. Men nu är jag så gott som klar, bara sambons kvar, men det blir nån dag inom kort och jag vet redan vad, så det känns lugnt. Fredagkväll bjöd på god mat och gott vin, en film och sen dog jag i sängen tror jag. Lucia på lördag innebar tre luciatåg, och skottning. Gud vad tung snön var. Lördagkväll var vi förbi på strandvägen och träffade vänner och drack vin ännu en kväll. Imorse var jag lika död som tidigare, men kanske blir det bättre när jullovet börjar? Idag har jag försökt prioritera lite vad som jag vill göra och fixar och donar här hemma. Sista arbetsveckan vankas och jag har full rulle hela veckan med hela arbetsdagar. Vanligvis brukar jag få lite lugnare sista vecka, men inte i år. Och dessutom väntas arbete nästa helg, men efter det, på måndag den 22 så börjar lovet. I två hela veckor, fort kommer det att gå, men skönt ska det bli. Nu är det bäst vattna blommorna innan dom torkar ut helt. Ha en trevlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback