Snart redo

Julen närmar sig med stormsteg och vi är nästan redo. Pepparkakskuset är klart, men vi håller tummarna för att det ska hålla ihop hela julhelgen, det finns sprickor nämligen. Pepparkakshjärtat sitter i fönstret, tomtarna har kommit fram, julmaten är handlad, julgodiset ligger i kylen, skinkan är i ungnen, julklapparna är så gott som klara och inslagna, julkläderna är nästan fixade, julfikat bakat och inte uppätet än

Vad är då kvar: hugga och klä julgranen, köpa kläder till mig, julklappen till yngsta svägerskan (nån som har nått tips till en 20 åring som bor kvar hemma, så tar jag tacksamt emot det) lite städning, kanske lite mer julgodis, och så är jag sugen på att köpa en till julklapp till barnen, men vi får väl se vad plånboken tillåter..

Men som vanligt tycker jag nog att julen kommer att gå alldeles för fort och undra vart tiden tagit vägen när den är över. Känner mig som ett barn som blir besviken för att allt är över så fort. Älskar julen och allt som hör dit. Ska försöka njuta och bara vara, kanske hjälper det. Gör ju nästan sista arbetsdagen idag, har dock jobb lör och sön, men det är ganska lättsamt jobb, ska titta på eleverna när dom jobbar med koreograferna. Så jag har bestämt mig för att det jag inte hinner nu, det får vara. Eleverna får väl improvisera hela lektionerna om jag inte hinner planera övningarna klart. För jag behöver jullov, så är det bara!

Ett som är säkert är att ett odekorerat pepparkakshus inte är nått att skryta med:



Betydligt bättre blir det ju när vi dekoreret det hela:


Kommentarer
Postat av: Annika

Det där är inget pepparkakshus, det är ett pepparkakspalats!!

Hur många år av husbakande har du på nacken egentligen?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback