Trötter

Trött idag, efter att ha lagt mig vid två inatt, och sen upp strax efter åtta imorse för att var med barnen. De ville gärna ha en tv dag idag, och både vädret och mamman var på humör för det. Vad passande! Gårkvällen var i alla fall mycket trevlig, vi firade av en gammal 30-åring som såg rätt förvånad ut när vi hämtade henne. Vi lekte lite olika lekar och drack och åt. En av lekarna under maten var att alla fick var sitt uppdrag, mitt var att skåla för sommaren många gånger. Man tyckte att några var lite konstiga, trots att man visste om leken, så tog det lång tid innan poletten föll ner på vissa. T.ex hade en tjej fått att hon skulle säga att maten var det värsta hon ätit. Och jag trodde henne, smakade på köttet ensi för att verkligen känna efter, och tyckte det var konstig att hon tog mer mat, trots att det var så dåligt. Med lite hjälp så fattade jag till slut. Födelsedagsbarnet hade inte fattat nått, men tyckte vi betedde oss lite underligt med facit i hand. Som sagt, mycket trevligt!

I helgen blir det till ångest. Eller jag ska försöka njuta, men jag tror att jag kommer att gruva mig lite också. Nu är det ju bara 4 dagar kvar av semestern. Men lite målarfärg på fönsterna, en middag med goda vänner och mysa med sambon ska jag försöka hinna med. Och sen så är jag sugen på bio, Mamma Mia! Har ju min "ingifta" svåger med på ljud i filmen och även namnet i eftertexten. Tror minsann att det är första gången jag känner nån som står med på eftertexten på en sån stor film. Lär nog bli första och sista gången jag sitter kvar för att läsa all eftertext på en film. Men vi får se om vi hinner med det i helgen, annars får det bli en annan gång...

Nu är det dags laga lunch, trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Pia

Mamma Mia var superbra! Jag såg den tidigare i sommar och jag skulle lätt se den igen. :)

Förstår att du gruvar dig för jobb men jag måste säga att med det här vädret så känns det inte som att det spelar någon roll? :S

Vart tog sommaren 2008 vägen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback