Mamma Mia!

Vilken avslutning på semestern. Igår kväll kom sambons lillasyster hit och vi fick gå på bio, bara vi två. Vilken lyx! Och vilken bra film det var dessutom. Men jag kan inte säga att alla skådespelarna gjorde sina bästa insatser, tex så passar Brosnan betydligt bättre som Bond än som nån romantiskt, dramatiskt kärleksfull karl. Och det finns dom som är betydligt bättre på att sjunga än han. Men musiken var bra, och hela stämmningen, man blev mycket glad av filmen.

Dessutom så vaknade jag vid halv nio i morse och trodde sambon försovit sig, väcker han och frågar om han ska upp. Nä, inte än, får jag till svar. Ok, ibland så tar dom ju sovmorgon, så jag tänkte inte mer på det. Efter en stund hörde jag barnen och frågade när sambon skulle upp och får då veta att han ska vara ledig, tillsammans med oss, vår sista lediga dag. Jag älskar såna överraskningar! Vi har inte gjort nått speciell dock, arbetat på här hemma, men jag älskar vara ledig tillsammans med sambon, så jag har njutit.

SÅ imorgon drar det igång, då är det slut på vin på altanen strax efter två. Men just nu känns det inte så farligt, lite kul faktiskt. Jag har ju trots allt det roligaste jobbet jag kan tänkta mig, men jag är en sån person som  hellre är ledig än arbetar, jag skulle gärna vara hemmafru om ekonomin tillät. Kanske svårt förstå för vissa, men jag gillar vara ledig och tror inte jag skulle få långtråkigt. Men det lär vi ju aldrig få veta.

Ska förbereda lite jobb nu, samla ihop lite material på usb:et, så jag är redo imorgon för sen är det nog jobb till sent på kvällarna, kanske gör det sig påminnt här på bloggen, vi får väl se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback