Vab

Igår när jag hämtade barnen möts jag av en barnröst som säger: M har feber! Nä, inge mer sjukdom nu tänker jag. Går in och möts av en liten en med blanka ögon. När vi kom hem och testade visade termometern 39.2 C Det blev till att trycka i febernedsättande och hoppas att det snabbt skulle sjunka. Som tur var hände det inget, ingen kramp denna gång. Kvällen bjöd sen på en dansföreställning, någon annorlunda. Det stod dock att det var dansdrama men jag tyckte det var drama med lite danssteg. Lite för lite dans för min smak, men helt ok annars. Lite sjuk och absurd handling, tragiskt var det också. Men kul att komma iväg och jag hade dessutom bjudit med två vänner så det var trevligt hur som helst.

Denna kväll ska det arbetas. För hos oss blir det skiftsbyte i eftermiddag och jag får åka och ta kvällsarbetet. Men även om jag vab:ar så måste jag arbeta. Har ett möte kl 3 som vi ska ta per telefon istället och det måste jag förbereda, samt att jag måste förbereda kvällsjobbet. Som tur är finns ju Pingu!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback