Hur tänker man?

En av sakerna utredningen på M medförde, var en remiss till logopeden. I slutet av februari fick vi en tid, men den var mitt i sovningen. Vi ändrade till fm samma dag, men blev uppringda nån dag senare då logopeden fått förhinder. Om vi inte kunde ta tiden mitt i sovningen fick vi vänta på en ny omgång. Till saken hör att det är brist på logopeder här och alla tider är uppbokade 3 månader i stöten. Ja, vad var det att göra, bara vänta på en ny tid. Så har vi nu fått en ny tid, men tror ni inte att vi fått exakt samma tidpunkt på dagen, mitt under sovningen den här gången också. Det sista jag sa när vi fått förra tiden var att vi inte kunde ta den tiden för då sov hon. Och samma människa har gett oss samma tid igen. Jag fattar att hon inte kan minnas allt, men när man anger en så specifik sak såsom att hon fortfarande sover på dagarna, så kanske man kan skriva upp det, så att man slipper sånt här tjafs. Ringde i alla fall dit idag och fick samma svar, nä tyvärr så har vi ingen annan tid. Ja, denna gång behöll jag tiden och hoppas att M inte blir arg när vi väcker henne. Men till saken hör att jag inte tror att hon behöver någon mer tid än första besöket. För det har gått ganska långt tid sedan remissen och nu och mycket har hunnit hända. Och eftersom att S inte får fortsätta sin behandling tror jag inte M får någon behandling ens. Men det är ju bara vad jag tror...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback