Jag är en satkärring

I helgen har jag "uppfostrat" samhällets ungdomar. Såg 6 st "leka" med plattor, grus, grillar mm som står på församlingshemmet här brevid. Jag ansåg att dom var lite väl vårdlösa så jag gick dit för att säga att dom skulle vara rädd om grejorna och städa upp efter sig. Och det skulle dom. När jag gått halva vägen hem igen hörde jag en som ropade "och om vi inte gör det då?" Då vände jag och sa att dom kunde lika gärna städa bort allt nu och gå därifrån. "Jag gav er en chans att vara här och använda kyrkans saker, men om ni inte vill städa bort och vara försiktiga så får ni låta bli" blev mitt svar. Ungdomarna ville då ha en ny chans, men jag sa att dom bara fick en. Lite snopna såg dom allt ut, men jag tycker inte att man ska använda och försöra andras saker!

Så nu blir jag väl känd som satkärringen vid kyrkan! Men det får jag väl ta...

Kommentarer
Postat av: Emma

Härligt!!!!! Heja satkärring!!;)

2007-09-10 @ 19:18:17
Postat av: sofia

helt rätt!!!

2007-09-12 @ 13:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback