Finskor inget för mig

Igår hade vi firmafest, den första sedan jag började -01. Så det var på tiden. Drygt halva personalstyrkan var där, vilket är mkt när det gäller frivilliga aktiviteter utan för arbetstid på mitt jobb. Det var invigning av våra renoverade rum, med pompa och ståt. Utsökt middag, gott vin och trevliga kamrater.

Kvällen led mot sitt slut och jag var nöjd och glad. Men då ville några ta en drink nere på stan, så, ja -  varför inte? Vi gick ner till stan och jag kände då att jag kanske inte hade världens skönaste skor. Drack en drink sen gick vi hem till en kollega och jag kände mer och mer att - aj, aj, aj vad ont i fötterna jag har. Och när jag fick ta av mig skorna värkte det i fötterna. Satt och surrade där en timme eller så. Så strax före halv tre var jag hemma och det är mkt sent för att vara jag. Och särskilt när jag vet att jag måste upp på morgonen med barnen. Men för att återgå till fötterna, hela natten kände jag att det värkte i fötterna. Och på morgonen kollade jag under dom, det var nästan blåsor under trampdynorna. Så idag tror jag inte att det blir nån promenad, trots att vädret är härligt ute. Men aldrig förr har jag fått så ont i fötterna av att ha högklackade skor. Är det åldern, ovanan eller vikten som gör det så här? Skönt att det är en hel vecka kvar tills jag ska ha klack på skorna igen. Fast vid närmare eftertanke så kanske det blir skor utan klack nästa helg, för det är inte kul ha så här ont i fötterna.


Kommentarer
Postat av: Emma

Med eller utan klack så ska kommande tjejfest blir superkul!!!! Längtar...:)

2007-09-23 @ 21:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback