Fest

På lördag är det tjejfest och jag ska givetvis med. Ska bli kul lämna barnen och mannen hemma och träffas bara vi tjejer, som givetvis också har lämnat man och ev barn hemma. Vi ska bara få vara kvinnor och inte mammor för en kväll, allihopa samtidigt. Längtar och ser fram emot det. Dessutom är det oerhört länge sen jag var ute och dansade. Gått på puben eller liknande har hänt senaste åren, men det är nog över 2 år sen jag var ut-ut, om ni förstår vad jag menar. Vet inte ens hur det ser ut på det enda utestället vi har här! Och det var inte igår dom byggde om om man säger så.

Men så kommer vi till kruxet. Fick ett brev hem i veckan, eller S rättare sagt, där hon blev inbjuden till en gudtjänst där dom delade ut barnens bibel. Och givetvis ville hon gå på den, har sett fram emot det här länge. Så kl 10 på söndag ska jag befinna mig i kyrkan för gudstjäng (vilket är en ovanlighet i sig) och sen ska det ätas korv i församlingshemmet. Ja, det är där mina två dagar inte går ihop. På lördagkväll/natt ska jag vara kvinna som roar sig, men tidigt på söndagsmorgonen är jag mamma igen. Så det gäller nog att byta ut alkoholen till vatten efter 12. så att jag klarar mitt mamma uppdrag på söndag.

Nu är det bäst jobba vidare så att jag kan gå ut och roa mig på lördag och inte behöva sitta hemma och arbeta. Nä, på lördag är det FEST!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback