Vilken kväll!

Igår blev jag, tillsammans med mina kollegor bjudna på resa och se Cullbergbalettens jubileumsföreställning 40 år. Vilken föreställning! Mkt bra. Fantasiskt duktiga dansare. De vare urdrag ur gammla verk och man insåg snabbt att det är synd man inte sett mer utav cullberg tidigare. Det var även intressant att se vilken förändring som skett med koreografiernas stil/inriktning. Från att ha varit en modern balett kompani så tycker jag nog att det är mer ett renodlat modernt kompani fast med klassiskt tränade dansare. Ni som har chans att se deras föreställning gör det, det är fantastiskt

I övrigt bjuder helgen på jobb, som vanligt. Fast det är hemmajobb. Påbörja höststädning ute om vädret tillåter, ev torka lite fönster, sätta tätningslister på dom målade dörrarna så att vi kan sätta på värmen i groventren, det är verkligen behövligt, sista grillningen innan grillen ska rengöras imorgon, Mums!, klippa gräset mm. Sen hoppas jag vi hittar på nått med vännerna ikväll, för det är ju alltid trevligt

Nä, nu ska vi gå till den lokala skoaffären och köpa (dyra, som allt annat som heter vinter före) vinterskor åt M och S. Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback