Otur, tur och minisemester

Ja, torsdag förra veckan var verkligen ingen bra dag. Förutom att jag höll på att kväva mig själv så gick varmvattenberedaren sönder. Men för ovanlighetens skull försökte jag se det positiva och det var att vi upptäckte det nästan direkt, så att inte 300 l vatten hann komma ut på vårt laminatgolv och i så fall skulle vi behöva byta golv i hela nedervåningen. DET skulle inte varit kul. Men lyckligtvis hoppas vi att det inte blir så.

Söndagen väder inbjöd till bullbak, så jag och döttrarna bakade drygt 100 bullar, men desvärre tänkte jag inte på att vi inte hade varmvatten till diskningen, så det blev inte kul. Fick göra som förr, koka upp vatten för att diska. Men goda bullar blev det i alla fall.

Så igår fick vi äntligen en ny beredare. Eller fick och fick, fick dyrt betala, över 10 000 kr kostade det. Inte kul! Det är mkt pengar, som man kan göra mkt kul för. Bla fickpengar under en Thailandsresa. Nu blir det istället till att spara, snåla och kämpa.

Förkylningen sitter som vanligt kvar, men idag har jag fixat ett recept på rinexin, elle hur det nu stavas. Får se om det hjälper, annars skulle jag återkomma om det inte släppte i bihålorna. Halsontet, som gör att man knappt kan äta, örosvidet och hostan var bara att vänta ut påstod hon (sjuksköterkan) Men hur länge ska jag måsta vänta, nu har jag väntat i 5 veckor? Nä, jag försöker se postitivt och tror på rinexin och att jag blir frisk av en minisemester till helgen

Då åker jag och älskingen bort och hälsar på några vänner som bor ännu längre norrut. Barnen stannar hemma och har det bra hos farfars/morfars. Och vi med hoppas jag

 Nu är det dags åka till undervisningen, ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback