Vilken härlig dag

För några veckor sen beslutade jag mig för att ta föräldraledigt en dag. Och idag var det den dagen. Har varit en lekmamma idag, lekt i snön, spelat spel, läst böcker, varit mamma/syster/barn/indian och tusen andra karaktärer. Dessutom har jag pysslat och städat hela dagen, bakat ännu en omgång lussebullar, mkt gott, och bakat pizza. Och nu så har jag ändå två dar kvar av helgen. Tänk om alla veckor kunde få vara så här: Jobba måndag och tisdag (mer än full dag) ledig onsdag, jobba torsdag och ledig fre-sön. Det vore verkligen skönt, men det är bara en dröm för oss. Av någon konstig anledning behöver man pengar. Ja, ja det är väl bara att njuta när man är ledig istället för att gnälla.

Nä, nu ska jag anmäla föräldrapenning, det brukar ju ta en stund. Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback