Starta städfirma? Nä, tack!

Nä, någon städfirma ska jag inte starta om jag får brist på jobb. Det är då ett som är säkert. Efter en helg hos lillebror med flyttstädning, städning av hans nya lgh efter tapetsering och sent om sider, lite inredning vet jag med säkerhet att någon städfirma ska jag inte ha. Och inte arbeta åt heller för den delen. Då måste det finnas andra jobb. För vilket slit! Städat i två dagar har jag gjort.

Men söndagkvällen var kul, att inreda. Vardagsrummet och köket hann jag med. Riktigt fint blev det och det mesta gick hem hos den kräsna lägenhetsinnehavaren. Det var extra kul! Men det hade varit trevlig om vi hunnit med att få klart sovrummet också, och få tyckta till om möbleringen där och få se hur gardinerna skulle se ut. Men jag tycker ändå att vi han mkt. Från fredag eftermiddag till söndagkväll blev tre rum tapetserade, varav två inredda,  en lägenhet flyttstädad och en hel del IKEA möbler ihopsatta. Tror att det var 6 st närmare bestämt. Dessutom oljade jag in köksbordet.  Allt som allt var det  2 personer fre-lör, och 5 personer lör kväll-sön kväll. Inte illa va?

Men nu är det måndag och en hel arbetsvecka väntar. Nä, förresten, det är bara 2-3 dagar kvar efter idag. För fredag ska jag vara ledig och onsdag jobbar jag bara några timmar. Så det ska nog gå, även om jag är dödstrött och har ont i hela kroppen efter den här helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback