Nä, fy för att ha barn!

Inget illa vill man ska hända sina barn. Inte heller att andra ska vara taskiga mot dom. Men hur ska man kunna skydda dom? Både faror och "elaka" människor finns överallt i samhället.  Men ständigt gnager det en oro, för hur ens barn har det.

Kan berätta att S berättade för mig att hon åkt ut ur en klubb. Hon och kompisen har klubbar dom brukar leka i. Men nu hade S åkt ur, för hon dansade inte balett som kompisen gör. Kan tillägga att båda två går dans, en gång i veckan men kallar det för olika saker. S säger att hon går dansskola och kompisen säger balettskola. Men jag vet att kompisen inte dansar mer balett än S, snarare tvärtom. Har försökt förklara att båda dansar och ingen av dom dansar balett, men att det inte spelar någon roll vilken stil man dansar. Men hon vill/kan inte förstå. Och S har varit riktigt ledsen för det. Men hur ska jag kunna se till att hon inte hamnar i såna sitser längre fram i livet? Nä, det kan jag inte, men jag vill!!!

Så, sett ur den här synpunkten är det inte kul att ha barn, men ur många andra är det det bästa som finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback