Livet rusar fram


Ja, just nu går livet i 200 knyck. Men roligt har jag!
På jobbet är det bara roliga saker på nu, det är verkligen en jobbig men härlig tid just nu. Även om det blir mkt kvällar/helger så hittar jag mer tid under vardagarna, så jag kan hämta barnen tidigare eller t.o.m. unna oss en sovmorgon då och då. Så det känns tur, att mina barn inte lider av mitt fulla liv. Men sambon kanske mister tid med mig. Även hemma finns det mkt att göra. Jag älskar att pyssla hemma, fixa och dona. Julbakas både det ena och det andra, julgardiner, adventsstök och julklappar. Vissa brukar säga att dom har gjort bort julklapparna, men jag ser det inte så, jag tycker det är kul handla julklapparna och sparar gärna på det lite till, för jag vill ha det kvar.

Men det finns det som prioriteras bort i mitt liv just nu. Tyvärr; mina vänner. Inte ens hinner jag ringa, vilken typ av vän är jag? Men jag tänker ofta på er och hoppas att ni kanske läser det här istället!
Bloggen lider också, men det är ju inte så väsentligt när det är mkt att göra i livet. Den finns kvar imorgon också. Så ge inte upp, jag kommer (förhoppningsvis) bli bättre, när det lungnar ner sig på jobbet

Annars så fyller jag på livet lite till och ska hjälpa lillebror i helgen, då han ska flytta och tapetsera om i sin nya lägenhet. Tapetseringen tror jag inte att jag lägger mig i, men städningen av den gamla lägenheten och jag hoppas verkligen att jag hinner det roligaste av allt. Montera möblerna, fixa och trixa med inredningen. Ett riktigt Roomservice kommer det att bli i helgen. Men vi har bara 2 1/2 dag på oss, jag tror att det kan bli knappt med tid fixa en 3:a... Pappa åker fredag, men vi andra åker först på lördag, efter 14. Men kvällen är ju lång, eller?
Barnen kommer att ha det bra, hemma hos moster och på söndag ska farfars ta med dom på skyltsöndag, med tomteträning. Det blir nog kul sova hos kusinerna en natt!

Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback