Tredje gången gillt

Ja, igår hade vi vår tredje tid hos fotografen. Första gången blev det inte många kort innan M vägrade släppa mig och bara skrek. Så vi fick gå hem utan några kort och med en ny tid inbokad. Kvällen innan tid nr 2 ramlade S med cykeln och blev blå och svullen på näsan så vi fick avboka tiden. Så igår var det dags igen. M var dunderförkyld med rinnande näsa och röd och torrt runtomkringt. Just innnan vi skulle fara ramlar hon och slår sig i pannan, givetvis. Ja, ja inget att göra, vi kan ju inte ta ännu en ny tid. Själva fotograferingen gick sådär, hon skrattade inte precis och hon gnällde och grinade till och från. Dreglade och snorade, men det är ju hon, så bilden visar väl bara den hon är. När vi kom till syskonfotona så ville inte M längre, utan skulle bara till mig, så jag lämnade rummet och då gick det lite bättre. Men majoriteten av korten har hon leksak i handen och dregger i mungipan, storasyster är gravallvarlig, men nått kort hoppas jag vi ska kunna köpa.

Angående klippningen då? Nä, jag fegade inte ur. Tyvärr måste jag nog säga. För borta är håret och jag ångrar mig. Eller ångra kanske är fel ord, jag är lite missnöjd med längden framtill. Men baktill känns det skönt, kort och tunt. Men vi får väl se om några veckor när jag stångats och bökats med håret ett tag. Kanske längden fram blivit bättre då?

Nu är karusellen igång, med genrep och föreställningar. Gud, så roligt det är. Jag hade glömt hur skoj det är med dessa föreställningar. Tidigare har det mest kännts jobbigt, men det kanske beror på att jag haft fler grupper som jag ansvarat för + att jag haft nått sort övergripande ansvar, så jag har inte kunnat njuta på samma sätt då. Men i år gör jag inte mer än jag måste och det känns jätteskönt och roligt då. Det är ett härligt gäng vi är, vi danslärare och teknikerna. Skojar och dummas mest hela tiden, men dessemllan är vi seriösa med eleverna.

Kommentarer
Postat av: Annika

Bild!! Jag vill se bild på frisyren juuu!!!
Vad oturligt med fotograferingen, men hoppas att några kort blev bra i alla fall!

Postat av: Karolina

Ja, då får vi vänta tills jag orkar fixa den. För idag ser det för jävligt ut och jag försöker gömma den bakom ett hårband

2007-05-28 @ 08:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback