Helgen som var...

Ja, så var det måndag igen och dvs jobbdag. Fast den här veckan är nästan alla dagar jobbdagar, det är bara imorgon som jag är helt ledig. I veckan är det genrep och föreställningar för hela slanten. Det är kul men jobbigt och i år kommer det nog att bli lite jobbigare än vanligt, då jag ska ha med barnen några dagar. Hoppas att dom har sitt bästa humör i beredskap.

Annars så är jag rätt slutkörd efter helgens bak. Tre dagar i ugn, sopandes, kavlades och knådandes. Det känns i kroppen. Att förkylningen inte blivit bättre är väl kanske inte så konstigt men det är inte så farligt, men det är lite värre med pollen. Det är så olika från år till år hur mycket jag känner av, men det är klart, när jag är förkyld så blir det helt klart mycket värre. Så den värme som är idag är helt underbar, men ögon kliar och näsan rinner. Dessutom så måste jag passa mig väldigt noga med vad jag stoppar i mig, så att halsen inte sväller igen. Har ju en korsallergi på kärnfrukter och nötter, men oftast går det bra, men sämre under pollensäsong och om jag är förkyld. Men som nu, när jag både är förkyld och har pollenallergi så behöver jag bara titta på förbjuden frukt så börjar det klia i halsen.

Men jag har lyckats skämma ut mig under helgen också. Bagarstugan ligger på andra sidan vägen från mamma och pappas hus. Jag var uppe i huset för att värma mjölk  och hade klätt av mig kläderna ute, eftersom att det är massvis med mjöl på kläderna när man bakar i bagarstugan. Jag var tvungen gå två gånger med mjölk och när jag värmt första omgången blev jag lat. Det är väldigt lite trafik på vägen brevid mamma och pappa, så jag chansade, klädde inte på mig utan gick i underkläder ner till bagarstugan med mjölken. Tror ni inte att det kom tre bilar när jag just skulle passera vägen. Så där står jag, i trosor och bh, med hilka på huvudet och med en panna mjölk i famnen och väntar på att bilarna ska passera. Resten av dagen kom det aldrig någon bil när jag passerade vägen...

Hoppas att ni andra haft en trevlig helg och njuter av sommarvärmen vi har idag!

Kommentarer
Postat av: Annika

*ASG*
Såklart att sånt händer precis när man tar chansen! Du fick inga visslingar då? ;o)

Postat av: Sara

HAHAHA!!!

2007-05-22 @ 14:00:48
Postat av: Karolina

Annika: Nä, det han dom nog inte med. Som tur var skymdes jag lite av ett garage, så det var inte förrän man passerade som man såg mig

2007-05-22 @ 22:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback