Helgen som var

var en bra helg. En av de få helger då K är ledig. Tänker er, två hela lediga dagar tillsammans. Ni som har det så varje helg, njut, känn efter hur skönt och underbart det är, ta det inte för givet, det är en lyx!

I alla fall så jobbade vi på med lekrummet, S gamla rum nere. Tapetserade och tapetserade. Ihop faktiskt, för första gången. Så nu har vi klarat testet, vi kan gifta oss. Det blev rätt bra ändå, fast jag inte var så nöjd med tapeten innan. Lite lite färg för att vara ett lekrum, men det blev bra ändå. Vi får väl byta tapet när det är lite mindre utgifter och mer inkomster. K jobbar ju på rätt ställe för det ;)  Både fredag och lördagkväll jobbade vi, men det var självvalt. För tanken var att vi skulle tapetsera under dagen på lördag, men vädret gjorde att vi istället valde att grilla hos vänner. Åh, så gott det var. Och jag drack varm choklad. Mmmmmm

Varm choklad - mjölk - men va´ nu då tänker kanske en del. Ja, dels så har M börjat om med mjölk, inte helt fullt ut, men till viss del än så länge. Det ser ganska ljust ut, än så länge inte några större bekymmer. Hoppas bara att det håller i sig. Och så har jag (kanske) slutat amma. I fredags sa jag åt K att ta fram kameran och fota för nu är det slut. Sista gången, godbye. Men kanske att jag måste tömma nån dag här framöver och kanske att jag faller för trycket när hon blir gnällig och jag är ensam hemma. Men nu fyller hon ju snart 1 så jag tycker att jag kämpat på bra länge och att det får vara nog nu. Nån gång ska man ju vänja av henne och det blir inte lättare för att man väntar. Men nu måste jag ju gå och köpa mig nya bh, usch och fy för det. Ja inte för att slippa amningsbh som inte formar eller lyfter brösten särskilt snyggt, utan för att stå i affärer och prova och prova och prova. Nä, det längtar jag inte till.

Jag har även hunnit med att sortera barnkläder. EN halv sopsäck med barnkläder stl 50-68 som jag inte vill spara fick jag ihop. Det är förskräckligt vad mycket kläder det var. Och det var inte alla 68 kläder heller, då några fortfarande finns kvar i M:s garderob



Idag står en långpromenad i solskenet på dagordningen och förhoppningsvis några timmar ute i em när jag hämtat S. Vi måste i alla fall öva på cykla. Vi tog bort stödhjulen i söndags och det gick inge vidare enligt S. Vi skulle slänga eller ge bort cykeln för hon skulle inte lära sig cykla. Men nu har hon kommit på bättre tankar och vill öva lite men varje dag tills hon kan. SÅ då måste vi ju göra det.  Hoppas att ni andra njuter av solskenet och av den härliga värmen. Ha de´

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback