Barnen på jobbet

Imorgon blir  en körig dag. Då K måste jobba hade vi hittat en lösning, trots att jag måste på ett möte på morgonen. Barnen skulle följa med K på morgonen och sen mig och åtminstone S såg fram emot det med glädje, M har inte så mkt åsikter än så länge. Men så i fredags så blev det ändrade planer på jobbet, vi ska diskutera framtiden och barnen kunde inte vara med. Visst är det typiskt, en vanlig måndag hade det gått hur bra som helst, men just denna måndag så ska det vara annorlunda... Så nu får barnen följa med K till jobbet, jag hämtar dom och vi far till mitt jobb, M får sova och S får dansa och springa av sig i danssalen, vi äter lunch sen blir det åka till mormor, jag får åka tillbaka till jobbet och efer jobbet sen skynda mig och hämta barnen. Kanske inte helt idealiskt, men vad gör man när det krisar? Tur att S ser fram emot dagen, då är det oftast lite lättare. Hoppas bara att M är på sitt bättre humör imorgon.

Vi har annars haft en lugn, lugn helg. Inte gjort nått. Eller K har jobbat lite med lekrummet förstås men annars har vi bara tagit det lugnt. K kände sig inte riktig fräsch i fredags så vi har försökt lägga oss rätt tidigt, trots att det varit helg. Har lånat hem kameran från jobbet igen, kanske kommer det lite resultat från den imorgon. Nu är det sängen som gäller för mig, det är ju arbetsdag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback